Innhold

1. Historien til ONIX-merket
  2. Spesifikasjoner og designfunksjoner
  3. Fordeler og ulemper

ONYX BOOX Euclid e-bokanmeldelse

ONYX BOOX Euclid e-bokanmeldelse

De siste årene har mange bøker bare blitt tilgjengelige i elektroniske formater. Av denne grunn er det fornuftig for vanlige lesefans, og spesielt studenter, å kjøpe en e-bok. Mer nylig har en ny innretning for lesing av elektronisk litteratur dukket opp på elektronikkmarkedet - ONYX BOOX Euclid, hvis fordeler og ulemper fremheves i gjennomgangen. ONYX

BOOX Euclid er en ganske stor e-bok som kan bli et profesjonelt verktøy for studenter og professorer. Prisen på gadgeten i 2019 er ganske høy, men dette er berettiget av den høye kvaliteten kombinert med holdbarhet og hadde ikke en negativ innvirkning på modellens popularitet. Tilstedeværelsen av et stort antall fordeler eliminerer feil når du velger denne avanserte modifikasjonen.

Historien til ONIX-merket

ONYX International er et kinesisk e-bokfirma. ONIX er uavhengig engasjert i implementeringen av hele syklusen med å lage slike dingser. Utviklingen av oppsett og designkonsepter, produksjon av transportørmontering utføres av de beste spesialistene. ONYX International er opprettet av dyktige ingeniører som tidligere jobbet med Google, Microsoft og andre globale prosjekter. ONYX-merket deltar regelmessig i forskjellige internasjonale utstillinger. En av de største begivenhetene der eksempler på e-bøker fra dette selskapet deltok var den internasjonale bokmessen, som ble avholdt i Frankfurt. Bare de beste produsentene deltok i dette symposiet.

Merkelogoskjerm

2008 - datoen for stiftelsen av ONIX-selskapet i den kinesiske byen Guangzhou. Elektroniske produkter produsert i to fabrikker i Guangzhou eksporteres til mange land. Også e-bøker selger godt i statene. Gadgets begynte å bli levert til Russlands føderasjon i 2011; et garantiservicesenter er gitt her.

2009 - utgivelsesdatoen for den første ONYX BOOX 60, som ble tildelt for design. De første landene der ONYX begynte å levere utstyrene sine, var Tyskland og Nederland. Etter det begynte e-bøker å bli brakt til vårt land og USA. I 2010 begynte 60S-modifiseringen å bli produsert, som det ikke var noen sensor og Wi-Fi-modul på. Fordelen med den forbedrede modellen var dens høye holdbarhet, som ble oppnådd ved å lage en metallramme rundt skjermen. I fremtiden begynte "lesesaler" å bli levert til Spania og Italia. Det bør bemerkes at i 2011 ble det gitt ut en linje med ni modifikasjoner.

Spesifikasjoner og designfunksjoner

ParametereSpesifikasjoner
OSAndroid 6.0
CPU-frekvens1,5 GHz
Innebygd minne1 GB
Skjermoppløsning1200X825
Skjermdiagonal9,7 tommer
MatrisetypeE Blekk Carta
Wi-Fidet er
blåtanndet er
Ladetilkoblingstype Type-C
Batterikapasitet3000 mAh
Dimensjoner (mm)248Х177Х8.3
Vekt (g)410
KroppsmaterialePlast
Kostnad (p)24000
ONYX BOOX Euclid

ONYX Euclid er en ganske kraftig e-bokleser. Gadgeten er utstyrt med en firekjerners prosessor med en klokkehastighet på 1,5 GHz. I 2019 valgte produsenten Android 6.0 som operativsystem, i tillegg til det installerte proprietære skallet.

Eksternt ser e-boken veldig elegant ut - en klassisk rektangulær form med avrundede hjørner. Høykvalitets svart plast med lakkert overflate ble valgt som materiale for saken. Bedriftslogoen er plassert på bakpanelet, hvor to høyttalere også er plassert. Kantene på rammen på skjermen er ganske brede. Bunnen av saken har en USB-kontakt, samt to hodetelefonspor. Det er en opplåsningsknapp på oversiden.

Glassskjermdeksel

Enheten for elektronisk avlesning har dimensjoner på 248X177X8,3 millimeter og veier litt over 400 gram. Å utføre arbeid med en hånd kan ikke kalles praktisk, noe som kan betraktes som en ulempe. Det beste bruksområdet ville være å installere leseren på en støtte.

Det skal bemerkes at e-boken gir muligheten til å lese en rekke filformater. Realisert av Euclid til en pris på 24 000 rubler.

Visningsalternativer

Skjermen har en oppløsning på 1200X825, en diagonal på 9,7 tommer og et beskyttende glassdeksel. E Ink Carta er innebygd i enheten. Oleofob belegg er gitt. Den eneste ulempen når det gjelder skjermfunksjoner, er mangelen på automatisk lysstyrkekontroll.

Vis utseende

En annen ting å være oppmerksom på - en funksjon av E Ink Carta-skjermer anses å redusere effekten på synet, noe som lar deg lese mer tid. Takket være den gode pikseltettheten, er enheten i stand til å skille skrifttyper selv i veldig små størrelser. Fordelen med denne modellen kan også kalles tilstedeværelsen av en justerbar monokromatisk bakgrunnsbelysning, laget i en kul fargetone. Det maksimale lysstyrken på skjermen kan imidlertid ikke merkes som for høyt, noe som påvirker utsikten. For eksempel er skjermen godt egnet for bruk av enheten om kvelden eller om natten, uten at du trenger å slå på ekstra belysning. I dagslys er det imidlertid et ønske om å legge til bakgrunnsbelysningsparametere. For å justere det er det en knapp på hovedskjermen. Skjermen har en glassflate.

Lysstyrken på bakgrunnsbelysningen

Programvarefunksjoner

En funksjon av ONYX Euclid anses å være utstyrt med sitt eget proprietære skall med sine karakteristiske enkle og store grensesnittelementer, noe som har god effekt på lesbarheten. Siden nesten hele hjemmesiden viser nylig leste bøker, skaper det følelsen av å være i et ekte lesesal. Når det gjelder støttede formater, er innretningen veldig allsidig - listen inneholder mer enn et dusin tekstutvidelser, tre grafiske, samt PDF og DjVu.

Hvilket som helst format kan tilpasses med mange alternativer. I tillegg gir enheten muligheten til å installere tredjepartsapplikasjoner. Ulempen med modellen er mangelen på Play Store i de fleste modifikasjoner, som bør tas i betraktning før du velger hvilken gadget som er best for fans av denne applikasjonen.

I tillegg støtter e-leseren dataoverføring via Wi-Fi og Bluetooth. Wi-Fi-tilgang vil vise seg å være veldig nyttig hvis boken bruker en innebygd nettleser. Bluetooth kreves for å koble til tilbehør som tastatur.

Ytelsesegenskaper

Enheten har en kvikk firekjerners prosessor klokket på 1,5 GHz. Batteriet har en kapasitet på 3.000 mAh. Til tross for dette er ytelsen til en e-leser betydelig tregere sammenlignet med en nettbrett eller smarttelefon. Årsaken til dette er begrensningen av reaksjonshastigheten til E Ink-skjermen, som ikke klarer å ha tid til å gjengi grensesnittet med hastigheten til en standardskjerm. Det innebygde RAM-minnet er 1 GB.Ekstra minne opptil 16 GB kan installeres.

Til tross for den brede funksjonaliteten, har en slik enhet for lesing av elektronisk litteratur en ganske lang starttid, som er et halvt minutt. Ved periodisk bruk av innretningen vil lukking av dekselet skifte det til nattmodus. Etterfølgende lasting ved åpning kan ta omtrent to sekunder.

ONYX BOOX Euclid

Batteritid

Batterilevetiden vil avhenge av funksjonene enheten ble brukt til og bakgrunnsbelysningen. Hvis du for eksempel leser i to timer om dagen og justerer bakgrunnsbelysningen til middels, kan full batterilading vare i et par uker. Den viktigste effekten på batteriets tømmingshastighet er sterk bakgrunnsbelysning og Wi-Fi-aktivering. Det tar to timer å lade batteriet helt opp.

Hva er inkludert i pakken

Settet leveres med etui laget av kunstlær, i tillegg til en strømforsyning og en Type-C-kabel.

Lærveske

Fordeler og ulemper

Til tross for fordelene med kraften i kombinasjon med bred funksjonalitet, ifølge kjøpere, kan Euclid-modellen ikke kalles ideell på grunn av at den har noen ulemper.

Fordeler:
  • egnet for profesjonelt arbeid;
  • holdbarhet
  • et kjent verdensmerke fungerer som produsent;
  • gode kraftegenskaper;
  • elegant design;
  • materiale av høy kvalitet brukes til fremstilling;
  • støtte for et stort antall formater;
  • høy skjermoppløsning;
  • bilde av høy kvalitet;
  • det er et glassbeskyttende deksel på skjermen;
  • bruk av E Ink Carta-matrisen;
  • langsiktig autonomi;
  • utstyr med oleofob belegg;
  • tilgjengelig grensesnitt;
  • med SNOW feltfunksjon;
  • har ingen skadelig effekt på synet under lang lesing;
  • du kan jobbe med veldig små skrifter;
  • enfarget bakgrunnsbelysning er justerbar;
  • det er mulig å installere tredjepartsapplikasjoner;
  • Wi-Fi Internett og Bluetooth støttes;
  • skjermen reagerer raskt på bevegelser;
  • pakken inkluderer en lærveske av høy kvalitet.
Ulemper:
  • høy gjennomsnittspris;
  • innretningen er ikke veldig praktisk når den brukes med en hånd;
  • det er ingen automatisk lysstyrkekontrollfunksjon;
  • i mange modifikasjoner er det ingen Play Store;
  • tar lang tid å starte;
  • mangler lysstyrke når du jobber om dagen;
  • batteriet lades raskt.

Enhet under drift

ONYX Euclid er en leser med en utmerket skjerm av høy kvalitet basert på android 6.0, som kan åpne hvilket som helst populært tekst- eller grafisk format. Med Wi-Fi-tilkobling kan du installere mange tredjepartsapplikasjoner. Dette elektroniske produktet har fått gode anmeldelser og er i god etterspørsel blant forbrukerne, og utarbeider en vurdering av kvalitetsinnretninger i 2019, som inkluderer populære modeller, både billige og elite. Derfor, før du velger hvilket selskap som er bedre, leser elskere, fokuserer på individuelle utvalgskriterier, før du tenker hvor mye det koster og vurderer budsjettmessige, anbefales det å inkludere denne modellen i vurderingen.

Datamaskiner

Sport

skjønnhet